Social Media is in het bedrijfsleven de algemene term voor dialoog-marketing met een of meerdere doelgroepen via online communities zoals Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn of Pinterest. Het is geen traditionele push-marketing, maar er vormt zich een kristalhelder dialoog waarbij de gebruiker de touwtjes in handen heeft. Dit wil uiteraard niet zeggen dat een bedrijf er geen voordeel uit kan halen. Directe interactie met de doelgroep, actief je online reputatie verbeteren of nieuwe doelgroepen aanboren; de voordelen zijn divers en dankzij de verschillende platformen allen bereikbaar.
Social Community
De naam Social Community zegt het al: een plaats waar mensen interactie met elkaar hebben op een informele wijze. Van jong tot oud en voor alle sociale klassen. Wie heeft er tegenwoordig geen Facebook pagina of Instagram account? Wie denkt dat de platformen alleen maar wordt gebruikt voor het laten zien van foto’s of video’s van je huisdier heeft het mis. Een Facebook pagina kun je gebruiken voor je webshops, op LinkedIn kun je nieuwe collega’s en klanten vinden en met Facebook start je virals. De dagen van non-commerciële Social Media zijn voorbij. Kijk bijvoorbeeld naar je concurrenten, er is namelijk een grote kans dat zij zich al hebben gevestigd op Social Media. Een zekerheid kunnen we je alvast bieden: je doelgroep is zeker actief op verschillende platformen en ze staan open voor interactie.
Cursus Social Media
Stap je als bedrijf in de wereld van Social Media, dan doe je vrijwillig een stap naar transparantie en dialoog met je doelgroep. Gezien de dynamische ontwikkelingen in de (online) marketing wereld, is dit een wijze stap. Vaak wordt Social Media binnen een bedrijf onderhouden door ervaren (online) marketeers. Helaas hebben deze ervaren medewerkers niet altijd voldoende kennis om de visie en strategieën over te brengen naar de beschikbare platformen. Met onze cursussen tackelen wij dit probleem door (onder andere) de volgende aspecten te behandelen:
- Hoe krijg ik meer followers?
- Welke verschillende Social Media zijn er hoe gebruik ik ze?
- Hoe verhoog ik mijn klanttevredenheid via Social Media?
- Hoe zet ik een professionele Social Media strategie op?
- Wat zijn de gevaren van Social Media?
- Hoe ga ik met klanten om op Social Media?
- Evaluatie aan de hand van praktijkcases
Na een cursus heb je een beter inzicht over de mogelijkheden binnen jouw bedrijf. Tevens begrijp je beter hoe je bedrijfsstrategieën kunt implementeren. Tevens heb je geleerd wat gangbare online gedragsnormen zijn. Tot slot weet je hoe je jouw doelgroep kunt binden door gebruik te maken van de mogelijkheden die de verschillende platformen je bieden.
Cursus volgen?
Heb je interesse in een cursus met enkele collega’s? Geef dan op met hoeveel mensen je zou willen deelnemen en geef wat achtergrond over wat je al wel en niet doet binnen je bedrijf. Daarnaast is het mogelijk om een cursus uit te breiden met internet marketing vraagstukken, waaronder zoekmachine optimalisatie, Google Adwords of een vogelvlucht cursus internet marketing. Elke training kan gepersonaliseerd worden en ter plaatse kan ingegaan worden op de bedrijfssituatie en vraagstukken. Wij bieden de volgende cursussen aan:
- Cursus Social Media
- Facebook cursus
- Twitter cursus
- LinkedIn cursus
- Social Media Advertising
- Facebook Advertising
- Twitter Advertising
- Instagram Advertising
Twijfel niet langer en neem vandaag nog contact met ons op!